Hvordan oprettes faktura/ordre i regnskab?

Hvordan håndteres webshop-ordren i regnskabet?

Opdateret over en uge siden

Opret fakturakladder, bogfør fakturaer eller opret ordrer

Med integrationen kan du frit indstille, hvordan webshop-ordren skal håndteres i regnskabet. Der oprettes et unikt bilag for hver enkelt webshop-ordre, så du altid kan følge dit salg.

Du kan indstille, om der skal oprettes en fakturakladde for webshop-ordren, og om denne skal bogføres automatisk.

For at du kan finde den tilsvarende faktura føres webshoppens ordrenummer til et referencefelt, f.eks. “Øvrig ref.” eller “Beskrivelse”.

På regnskaber, der understøtter det, kan der også oprettes ordrer. Her er fordelen, at ordren reserverer varer på lageret, når der benyttes lagerstyring.

Tilpas fakturaoprettelse til dit behov

På integrationens indstillinger kan du indstille hvilke betalingsbetingelser, fakturalayouts mv. der skal anvendes på den faktura, der oprettes i regnskabet. Vejledning til dette findes i platformen og er unikt for hvert regnskabsmodul.

Validering af totaler

Totalerne på fakturaer tjekkes op imod webshop-ordren for at sikre mod forkert bogføring. Integrationen undlader at bogføre fakturaen og i stedet lade den forblive en fakturakladde, hvis der findes en difference.

Hvis der er sket fejl i opsætningen af det ene eller det andet system, vil fejlen i langt de fleste tilfælde vise sig her. For mere info om dette, gå til vores artikel om fejl i validering af totaler.

Registrering af betaling

Fakturaer kan registreres som betalt ud fra betalingsmetoden, der aflæses på ordrer.

For hjælp til opsætning af dette, kan du i sektionen "Opsætning af integrationen" finde en artikel til, hvordan dette sættes op i dit specifikke regnskab.

Besvarede dette dit spørgsmål?