Følg

Generelle konfigurations spørgsmål til din IEX integration

Har du valgt med IEX oprettelse, er der er en række typiske konfigurations spørgsmål, som du gerne må svare på. Ellers foretages en standard konfiguration som du kan verificere ved klarmelding.

 

Din e-mail (som anvendt ved bestiling)?

Hvad er din shop URL (ditdomæne .dk)?

Ønsker du at IEX opretter en standard konfiguration til dig, således at du kan se bort fra resten af formularen herunder?

  • Ja tak, IEX må gerne foretage en standard konfiguration, som kan tilpasses inden for 10 dage
  • Nej. Jeg ønsker at udfylde resten af formularen herunder
 
Kortlægning af betalingsbetingelser fra shop til e-conomic
 
Dine betalingsmetoder i shoppen skal forbindes med en betalingsbetingelse i e-conomic
 
Ønsker du at anvende en anden betalingsbetingelse fra dit e-conomic regnskab. Hvis ja hvilken?
 
Ønsker du at benytte flere betalingsbetingelser?
  • Ja (kræver ekstra integration. Pris aftales nærmere med IEX tekniker forventningsvis 0.5 time á 475,- ekskl. moms)
  • Nej
 
Fragt, betalingsgebyr og rabat som varenumre i e-conomic
 
For at overføre fragt, betalingsgebyr og rabat skal disse oprettes som varer i e-conomic med varenumre (SKU). Hvis disse varer ikke allerede er oprettet i e-conomic, opretter vi som standard disse for dig.
 
Fortæl os her, hvis du allerede har oprettet disse varer i dit regnskab, og hvad de hedder?
 
 
Ordre-stadie(r) fra shop til e-conomic
 
Som standard overføres ordren, når den har shoppens ordre-stadie ‘Afsluttet’.
 
Vælg hvornår ordren skal overføres til e-conomic
  • Afsluttet / Completed (anbefales)
  • Nye / New (anbefales ved lager **)
  • Afsendt / Shipped
  • Bearbejder / Processing
Hvilke andre ordrestadie(r) ønsker du evt. ordren overført fra shoppen?
 
* bemærk flere ordrestadier tæller ikke med i ordre optællingen, da det blot er en ordreopdatering.
** benytter du lager integration anbefaler vi at medtage 'Nye' ordre-stadiet, og hvis du f.eks. også laver ordrer direkte i e-conomic (afhænger af din logistik).
 
 
Vælg ordre-stadie i e-conomic
 
Når ordren overføres til e-conomic er der 4 stadier at vælge imellem.
 
Hvilket ordre-stadie ønsker du anvendt i e-conomic?
  • Salg > Ordre (anvendes pr. standard)
  • Salg > Igangværende faktura (*)
  • Automatisk bogføring (**)
  • Automatisk bogføring + udsendelse af faktura mail til kundens e-mail (***) (Standard/Premium/Enterprise feature)
* Kan ikke anvendes ved lager, da lagerforbindelsen forsvinder grundet en uhensigtsmæssighed i e-conomic

** Automatisk bogføring anbefales først aktiveret efter +10 dage af hensyn til bogføringen og eventuelle konfigurations-fejl. Du kan altid selv slå automatisk bogføring til/fra i dit IEX dashboard under e-conomic indstillinger.

*** Faktura mailen udsendes via faktura@iex.dk med din mail-adresse som reply. Du kan selv vælge en standard mail-tekst for udsendelsen.

 

Lagerstyring fra e-conomic til shop (Standard/Premium/Enterprise feature)

Såfremt at du ønsker at have lagerstyring fra e-conomic til din shop, skal du aktivere e-conomic Lager tilllægsmodulet. Således kan IEX integrationen sender lagerantallet tilbage til din shop.

Ønsker du lagerstyring?

  • Ja
  • Nej, jeg anvender ikke e-conomic Lager tillægsmodul

 

Lagerregulering i e-conomic
Efter aktivering af lagerintegration skal du selv foretage en lagerregulering i e-conomic, for at lageret bliver overført på alle varer i shoppen.
 
Ønsker du at vi foretager en lagersynkronisering til shoppen?
  • Ja, tak
  • Nej, jeg foretager selv en lagerregulering
  • Nej, jeg anvender ikke e-conomic Lager tillægsmodul 
* Bemærk: e-conomic understøtter ikke at sende lagerantallet fra shop til e-conomic, da al lagertilgang/afgang foregår via en lagerregulering i e-conomic. Lagerbevægelser sker ud fra ordren i e-conomic. Se evt. vores support-side vedr. lager & regler.
 
Evt. ændring af din IEX abonnements type
 
Har du evt. valgt et forkert abonnement, kan du ændre det her
 
Jeg ønsker evt. at ændre abonnement til?
  • Jeg beholder mit valgte abonnement
  • Standard
  • Premium
  • Enterprise
 
Varer & varenumre (SKU)
 
Shop varer skal have et unikt varenummer (SKU) eller evt. produkt-ID

Det er et krav, at alle varer i shoppen har et unikt varenummer (SKU) for at kunne overføre varerne til e-conomic samt skabe vare-synkronisering. Varenumre skal være mellem 1 og 25 tegn (begrænsning i e-conomic) og uden special-tegn f.eks. æ, ø og å med videre (disse tegn vil ikke virke for visse integrationstyper). Vi anbefaler at benytte a-z samt 0-9 og bindestreg og underscore.

Hvis du eventuelt ønsker, at anvende din shops interne produkt ID'er for varerne i stedet, så giv os besked.

Hvordan ønsker du at synkronisere dine varer?
  • Shoppens varenumre (SKU) - (anbefales såfremt muligt)
  • Shoppens produktID (* ikke muligt for Dandomain. Anbefales ikke af hensyn til brugervenligheden)
 
* Synkronisering af produktID koster normalt et tillæg på 475 DKK (0.5 times programmering)
 
 
Bagudrettet overførsel af ordrer
 
IEX kan mod konsulenthjælp, hjælpe dig med at overføre dine ordrer bagudrettet fra en specifik dato.

Der er følgende forbehold forbundet med en sådan overførelse:

Ordrer kan fejle pga. af, f.eks.:
- Manglende produkter i regnskabet.
- Manglende varenummer på ordrelinje.
- Manglende kundeinformationer, her under f.eks. telefonnummer, navn.

IEX kan på forhånd ikke garantere et tidsforbrug for bagudrettet overførsel, men kan normalvis løses indenfor 1 times programmering á 950 kr. ekskl. moms. IEX vil fremsende liste med eventuelle fejl-ordre, som du selv kan behandle. Ønskes yderligere udredning vil dette foregå på timebasis.

Ønsker du bagudrettet kørsel?
  • Ja tak (jeg er bekendt med vilkårene)
  • Nej tak
  • Hvis ja, skriv dato:
* Bemærk: Det er et krav, at varerne på ordrene havde varenummer (SKU) på det tidpsunkt, hvor ordrerne er afgivet. Hvis ikke, kan produkterne synkroniseres på shoppens produkt ID’er.
 
 
Yderligere kommentarer
 
Har du evt. yderligere kommentarer til din konfiguration?
 
 
Klarmelding - Når konfigurationen er foretaget
 
Når spørgsmålene er besvaret vil en IEX tekniker herefter varetage din oprettelse. Teknikeren foretager en klarmelding med en test ordre, som du bedes verificere.

Efter klarmelding har du 10 dage til at bekræfte konfigurationen, og dit IEX abonnement igangsættes. Herefter ser IEX oprettelsen som fuldført, og skulle der være ændringer kan du altid ændre dem i dit IEX Dashboard. Skal IEX varetage yderligere konfiguration efter de 10 dage vil det foregå pr. timebasis.

Vi håber du bliver glad for din IEX integration :)

 

 

 

 

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt
Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

0 Kommentarer

Log ind for at kommentere.