Følg

VirtueMart til Dinero guide

Dette er en trin for trin guide til at installere og opsætte VirtueMart til Dinero IEX plugin'et.

Hvis du ønsker, at IEX Integration skal varetage installation og opsætning for dig, kan du kontakte os her.

Når du har bestilt integrationen, modtager du login til dit IEX dashboard. Her kan du under 'VirtueMart' downloade plugin'et (til eksempelvis din computers skrivebord, så du nemt kan finde det) og uploade til din Joomla VirtueMart webshop.

Du skal nu uploade IEX plugin'et til din VirtueMart webshop.

Dette gør du i dit Joomla administrationspanel under Udvidelser:

 Under Plugin skal du nu aktivere plugin'et:

Når du har uploadet plugin'et, finder du nu under Komponenter IEX plugin'et:


 

Nu skal du bruge din IEX API nøgle som du finder i dit IEX dashboard under Profil:


 

I din VirtueMart webshop under IEX v2 skal du nu indsætte IEX API-nøglen. Afslut med Gem:

 

Nu skal du forbinde din IEX integration med Dinero. Log ind i Dinero og opret din API-nøgle. Den opretter du sådan:

- Log ind i Dinero og klik på tandhjulet og vælg API:


 

- Klik på Ny API-nøgle:


 

- Giv din API-nøgle en beskrivelse og klik Opret API-nøgle:


 

- Nu skal du bruge dit Dinero Firma ID, som står i bunden af dit Dinero regnskab til venstre samt API nøglen:

  

 

Log ind i dit IEX Dashboard.

- Klik på Dinero i menuen til venstre:

- Kopier API-nøglen ind i API-feltet i dit IEX Dashboard og indtast dit Dinero forretnings ID og tryk Gem ændringer:


 

Herefter klikker du på Hent kontooplysninger, som henter alle konti oprettet i Dinero. Refresh din browser for at hente en standard kontoplan ind ved at trykke F5, hvis du bruger en pc, eller CMD og R på samme tid, hvis du bruger Mac. Afslut med Gem ændringer.

Nu kan du vælge at opdatere kunder i Dinero med informationer fra din shop under Opdater kunder. Vælg hvad du vil opdatere og afslut med Gem ændringer:


 

i dit IEX dashboard underVirtuemart skal du nu tilføje din shop url. Klik Gem ændringer og herefter Hent ordrestadier afslut med Gem ændringer:


 

Nu skal du under Ordreindstillinger vælge hvilke ordrestadier, du ønsker overført til dit regnskab eksempelvis 'Completed'. Afslut med Gem ændringer. Alle ordrer med de valgte ordrestadier, vil herefter blive overført til Dinero:


 

Gå til Indstillinger og ændr status til Aktiv og klik Gem:


 

Din integration opretter nu automatisk dine ordrer som faktura-kladder og dine kunder som kontakter i Dinero. Du finder dine fakturaer under Salg:

 

Du finder dine kunder under Kontakter i Dinero:

 

God fornøjelse med din integration!

 

Var denne artikel en hjælp?
0 ud af 0 fandt dette nyttigt
Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

0 Kommentarer

Artiklen er lukket for kommentarer.