Alle samlinger
Sådan anvender du IEX platformen
Sådan anvender du IEX dashboardet
Sådan anvender du IEX dashboardet

En introduktion til IEX platformen

Opdateret over en uge siden

Når du har valgt dine connectors (de systemer, du ønsker, integrationen skal overføre data mellem) og oprettet dig som bruger hos IEX, får du adgang til dit IEX dashboard.

Dit dashboard er det sted, hvor du kan opsætte og tilpasse din integration ud fra dine behov.

Du kan også følge loggen for at se, hvad der er overført, og hvilke overførsler der evt. er fejlet. Al selvbetjening af integrationen foregår via IEX dashboardet, så du har også mulighed for at tilkøbe ekstra ordrer, når du har en spidsbelastningsperiode i din webshop (f.eks. Black Friday, jul, morsdag), hvor du har flere ordrer end dit månedlige IEX abonnement inkluderer, og det er muligt at opgradere abonnementet.

*Integrationen tanker også automatisk op for dig, hvis overforbrug sker.

Denne artikel indeholder billeder, der tjener som eksempel på et dashboard, der indeholder en integration mellem WooCommerce- og Shopify connector og e-conomic connector. Dashboardet viser et inaktivt abonnement, fordi det er en testopsætning.

Du finder menuen i venstre side af dit dashboard.

Menuen indeholder:

  • Hjem

  • Connectors

  • Kørselsindstillinger

  • Forbindelser

  • Kørselsoversigt

  • Abonnement

  • Indstillinger

  • Log

  • Notifikationer

Hjem

Her kan du se, hvor mange ordrer, produkter og evt. lageroverførsler, som integrationen har håndteret. Du kan også følge med i din forbrugshistorik i forhold til oprettelse, opdatering og fejl.

Connectors

Her kan du se de connectors, du har tilføjet til din integration og du kan tilgå og redigere i dine indstillinger, se overførsler af ordrer, afbryde forbindelsen og fjerne dine connectors.

Kørselsindstillinger

Her vises oversigten over faste kørsler (jobs), hvornår de sidst er kørt, og hvornår de kører næste gang.

Vær opmærksom på, der ved anvendelse af webhooks ikke nødvendigvis fremgår et job for de enkelte forbindelser. Dette skyldes, at webhooks reagerer på ændringer og kører ikke efter planlagte kørsler.

Forbindelser

I dette vindue kan du se hvilke dataforbindelser, der er tilgængelige på integrationen, og hvorvidt de er aktive.

Ved "Forbindelser" forstås, hvordan der overføres mellem systemerne.

Eksempel: Fra webshop til regnskab: Shopify > e•conomic

Du kan selv aktivere og deaktivere forbindelser individuelt.
💡 Undgå at slette/fjerne dine forbindelser og benyt den blå knap til højre i kolonnen.

Abonnement

Her finder du overblik over dit abonnement, dine faktureringsoplysninger og dine fakturaer. Her er det også muligt at opgradere dit abonnement og tanke flere ordrer op, hvis du har opbrugt de inkluderede ordrer i dit abonnement.

Se de blå knapper: "Tank op", "Opgrader abonnement" og nederste kolonne "Fakturaer" er her blank, fordi de der en test-konto

Indstillinger

Her finder du de overordnede indstillinger gældende for hele integrationen.

Det er her, at du kan aktivere / deaktivere hele integrationen på én gang. Hvis der ikke overføres noget, bør du indledningsvis tjekke, om integrationen er aktiv her.

Du kan også deaktivere og genaktivere dine moduler enkeltvis, hvis du skulle have brug for det – f.eks. hvis du er i gang med at teste.

På denne side kan du også invitere flere brugere til at administrere integrationen via knappen "Invitér".

Log

Her finder du loggen over de overførsler, der er overført af integrationen.

Brug denne i fejlsøgning, hvis du f.eks. mangler en ordre.

💡 Bemærk: vi gemmer ikke al data. Det er kun de seneste logbeskeder, som er synlige.

Foldes en overførsel ud, kan du følge overførslen i alle stadier, og du kan se den overførte data i originalformat og i modtagersystemets format.

Notifikationer

Her kan du se, hvis du har nået din forbrugsgrænse eller har fejl i dine overførsler.

Besvarede dette dit spørgsmål?