Hvordan virker det?
Med en integration til din indløser kan du holde styr på dine udbetalinger. Du kan indlæse og bogføre udbetalinger fra din indløser direkte i kassekladden i dit regnskab.
Udbetalinger kan indlæses på linieniveau eller i en samlet pulje for rapporten.
Eksempel: Indlæsning i puljer
Ved indlæsning i puljer håndteres hele rapporten som en samlet udbetaling. Dette håndteres via 3 linjer.
På det viste eksempel, er den første linje den reelle udbetaling, der skal afstemmes til banken.
Den anden linje er de samlede kortgebyrer, der er modregnet i udbetalingen. Disse posteres på en gebyrkonto.
Den tredje linje er summen for de kortbetalinger inkl. gebyrer, der er samlet i udbetalingsrapporten, hvilke nedskrives på din tilgodehavende konto for din indløser.
Eksempel: Indlæsning på linjeniveau
Ved indlæsning på linjeniveau udspecificeres de enkelte udbetalinger på rapporten fra din indløser.
På den første linje findes den reelle samlede udbetaling, der skal afstemmes til banken.
Den anden linje er de samlede kortgebyrer, der er modregnet i udbetalingen. Disse posteres på en gebyrkonto.
De efterfølgende er individuelle udbetalinger for hver kortbetaling, indløseren har trukket. Disse nedskrives for sig på din tilgodehavende konto for din indløser. På hver betalingslinje indsættes referencen fra din indløser.
💡 Vedrørende betalingsreferencer
Bemærk, at referencen, der sættes, er styret af sammenspillet med din gateway og din indløser, og matcher ikke nødvendigvis ordrenummeret fra din webshop. Ved anvendelse af en modulet: integration til din indløser, hentes der udelukkende den data, der fremgår i din udbetalingsrapport.
⚙️ Sæt indstillinger:
For at opsætte din integration til din indløser over til Dinero, skal du først sørge for at forbinde dit modul for indløseren. Følg vejledningen i platformen til dette.
Kontakt IEX, hvis du ikke har fået modulet tilføjet på integrationen endnu.
Herefter skal du gå til Dinero -> Indstillinger -> Udbetaling og gebyr indstillinger -> Tryk på tandhjul-ikonet
Først skal du tage stilling til, om du vil gruppere betalinger (Indlæsning i puljer).
Herefter skal du sætte modkonti for gebyr, bank og balance (sæt tilgodehavende konto som balancekonto)
Navngiv linjerne, så posteringen giver mening for dig.
Se screenshot for eksempel: