Bestilling
Følg link til bestilling via app i DanDomain App Store.
Et standard-flow imellem de to systemer er forvalgt. Tryk "Fortsæt"
Free-abonnementet er forvalgt. Tryk "Fortsæt"
Opret en ny bruger via fanen “Ny bruger? Opret”.
Fortsæt ved at trykke "Vælg kunde"
Her angives faktureringsoplysninger.
Tryk “Tilføj ny kunde (faktureringsoplysninger)”Søg på CVR-nummer. Tryk “Hent virksomhedsoplysninger”
Tjek, at oplysningerne er korrekte og tilføj Att.
Tryk Bekræft
Her vises overblik over bestillingen. Tryk næste for at oprette integrationen.
Forbind og opsæt moduler
Når integrationen er oprettet, skal modulerne forbindes, og der skal angives, hvordan dataen skal overføres. Rækkefølgen, som modulerne skal forbindes i, er vilkårlig.
Forbind Zettle-modul:
Tryk “Forbind Zettle konto”.
Du vil blive ført til et login-vindue til Zettle. Log ind for at fortsætte.
Zettle vil spørge om godkendelse af tilladelser.
Godkend tilladelser for at fortsætte.
Sæt indstillinger for Zettle-modul
Angiv om produkter må oprettes og opdateres i Zettle.
Ved aktivering vises hvilke felter, der sættes på produkterne.
Anbefalede felter er forvalgte.
Ved klik på feltet er det muligt at tilføje/fjerne felter, der skal anvendes på produkterne.
For at oprette webhook til at hente lageropdateringer fra Zettle til din DanDomain Webshop, tryk på “Opret webhook”
Tryk “Næste”
Forbind DanDomain-modul:
Her skal der oprettes forbindelse til DanDomain.
Til dette skal du oprette en bruger i DanDomain med applikationsadgang til API. Dette gøres på følgende måde:
Aktiver API-adgang
Først skal du sikre, at API’et er aktiveret på din Hostedshop.
• Gå til Indstillinger -> API: SOAP
• Sæt flueben ud for API adgang og tryk "Gem".
Opret API-bruger (API-nøgle)
• Gå til Indstillinger -> Medarbejdere
• Vælg Opret medarbejder
Opret Medarbejder:
Her skal du oprette selve API-brugeren som medarbejder. Det betyder ikke noget, hvilke oplysninger du bruger, men vi anbefaler følgende for overblikkets skyld.
• Fornavn: Zettle
• Efternavn: integration
• Email: udfyld dit integrationsnummer efterfulgt af [email protected] (eks.: [email protected]). Email-adressen behøver ikke være til en eksisterende mail.
• Adgangskode: Angiv en adgangskode
• Applikationsadgang: Sæt flueben i API
Tryk "Gem". Efterfølgende vil du kunne se en bekræftelse på, at brugeren er oprettet.
Indsæt oplysningerne i dit IEX-vindue og tryk "Check."
Brugernavnet er den email-adresse, du har oprettet til API-brugeren (eks.: [email protected]).
Sæt indstillinger for DanDomain-modul
Angiv site (typisk Standard) og standard-valuta (typisk DKK).
Angiv hvilke stadier, som ordrer skal overføres til. Anbefalede indstillinger er sat som standard.
"Inkludér produkt-custom"-felter bør ikke krydses af.
Indstil hvilket stadie, som kreditnotaer skal overføres til. Anbefalede indstillinger er sat som standard.
Indstil, hvordan produkter skal hentes fra webshoppen.
Dine systemer er nu forbundne og indstillingerne er sat.
Aktivér integrationen
Når du er klar til at igangsætte integrationen, kan du aktivere ved at gå til fanen “Indstillinger” og trykke “Aktiver”.
FAQ
Hvordan virker integrationen mellem DanDomain og Zettle?
Ordrer overføres fra DanDomain til Zettle
Produkter overføres fra DanDomain til Zettle
Lager overføres fra Zettle til DanDomain
Hvornår overføres ordrer fra DanDomain til Zettle?
På integrationen har du mulighed for at vælge hvilke ordrestadier, som du ønsker at overføre til. Ordrer bliver hentet fra DanDomain ca. hvert 5 minut.
Hvornår overføres produkter fra DanDomain til Zettle?
Produkter bliver hentet fra DanDomain ca. hvert 15 minut.
Produktet sættes til overførsel, når det oprettes eller opdateres i DanDomain
Hvornår overføres der lager fra Zettle til DanDomain?
Lager overføres, når det reguleres i Zettle. Dvs. når der sker en ændring i lagertallet hos Zettle.
Hvordan håndteres hovedvare og varianter fra DanDomain?
Varerne matcher på varenummeret i Zettle. Varenummeret skal være unikt. I DanDomain har hver variant sit eget varenummer, og dette vil være den, som overføres til Zettle. Varerne overføres som varianter til Zettle også.
💡 Vigtig bemærkning: Zettle udfylder selv alle varianter ud fra farve og størrelse (variant egenskaber).
EKSEMPEL: Hvis du har en vare: "trøje med egenskaberne sort i størrelse 32" oprettet i DanDomain, og du på samme hovedvare har "en blå trøje i størrelsen 34" i DanDomain, så vil den i Zettle oprettes som sort 32, sort 34, blå 32, blå 34.
De varer, vi ikke modtager fra DanDomain, bliver automatisk udfyldt med varenummer hos Zettle, som er det samme, som den første vare den finder på varen i Zettle.
Dvs. hvis f.eks. sort 32 havde varenummer 1234, så ville sort 34 også have varenummer 1234. Hvis 2. varenummer har samme varenummer i Zettle, så kan integrationen ikke overføre data på denne. Dette gælder både produktoverførsel og ordreoverførsel, hvor disse varer er på.
Hvad er forskellen på Zettle Free og Zettle Premium?
På Premium er det muligt at tilkøbe engangsydelser, som kan dække bagudrettet kørsel af ordrer ud fra en dato. Dette bestilles skriftligt ved kontakt til IEX via mail.
Det er også muligt at customsætte hvilke felter, du ønsker overført, samt mulighed for at skræddersy hvilke felter, integrationen aflæser. Dvs. hvis du har customfelter i webshoppen, er der stadig mulighed for at disse kan blive overført, såfremt Zettle har et tilsvarende felt, vi kan sætte data'en i.
Supporten på Premium håndteres af IEX.
Hvis en kunde i forvejen har en Zettle med produkter tilknyttet. Hvad sker der så, hvis du forbinder en webshop?
Hvis en Zettle har varer på i forvejen, så vil der være referencer i Zettle, som skal importeres ind i IEX-kernen. Hvis der forbindes en webshop, så vil det være muligt, at vi ikke kan matche eksisterende varer, fordi IEX-platformen ikke kender til Zettle referencerne på produkterne. Dette vil kræve Premium hos IEX, og at en IEX-teknikker kommer med ind over proceduren. Det er ikke garanteret, der kan ske match, hvis varenummer ikke matcher mellem DanDomain og Zettle i forvejen.
Hvis en kunde har en webshop, hvad sker der så, når du forbinder en ny Zettle konto?
Så snart integrationen aktiveres/startes, så vil integrationen overføre ordrer og produkter fra starttidspunktet og fremad. Dvs. nye ændringer eller nye ordrer/produkter vil blive overført til Zettle. Hvis du ikke ønsker dette, kan du slå det fra under "Forbindelser" i IEX dashboardet.
Hvordan overføres priser fra webshop til Zettle? Tager integrationen højde for tilbud/rabatpriser?
Ved produktoverførsel fra webshop til Zettle: På produktoverførslen tager integrationen ikke højde for tilbud og overfører basisprisen for produktet til Zettle.
Ved salg fra DanDomain til Zettle: Men ved salg fra DanDomain vil ordren blive overført med den pris, som ligger i DanDomain. Dvs. på ordre tager integrationen højde for rabat/tilbudspriser.
Hvor styres mit lager efter Zettle er forbundet til min webshop? Hvor skal jeg justere mit lager manuelt, eller tilføje flere ved indkøb?
Det er Zettle, som er styrende, når opkoblingen er sket. Dvs. dit lager skal vedligeholdes i Zettle.
💡 Bemærk: Hvis man tilføjer lager til DanDomain uden om Zettle, så er det ikke sikkert, det bliver rettet til automatisk, da lager kun kører i forbindelse med ændringer i Zettle. Dvs. hvis varen ikke bliver ændret i Zettle, så kan varen oversælges.
Hvad skal et produkt i webshoppen indeholde, før det kan oprettes i Zettle?
Som minimum er der krav om, at varenummer, navn og pris er udfyldt for varen, for vi kan oprette den i Zettle. Varenummeret skal være unikt.
Feltoversigt for data:
Produkter:
Pris
Navn
Varenummer
Variant felter (størrelse/farve)
Lagerværdi (bemærk denne kun kan overføres, når en vare skal oprettes i Zettle. Hvis varen allerede findes i Zettle, så vil lagertal ikke overføres. Se det som opstartslagertal for en vare, som godt kan overføres)
Kostpris