Bestilling

  1. Følg link til bestilling via app i DanDomain appstoren.

  2. Et standard-flow imellem de to systemer er forvalgt. Tryk Fortsæt ->

  3. Free-abonnementet er forvalgt. Tryk Fortsæt ->

  4. Opret en ny bruger via fanen “Ny bruger? Opret”.

    Fortsæt ved at trykke Vælg kunde ->

  5. Her angives faktureringsoplysninger.
    Tryk “Tilføj ny kunde (faktureringsoplysninger)”

    Søg på CVR-nummer. > Tryk “Hent virksomhedsoplysninger”

    Tjek, at oplysningerne er korrekte og tilføj Att.

    Tryk Bekræft ->

  6. Her vises overblik over bestillingen. Tryk næste for at oprette integrationen.

Forbind og opsæt moduler

Når integrationen er oprettet, skal modulerne forbindes, og der skal angives, hvordan dataen skal overføres. Rækkefølgen modulerne skal forbindes i, er vilkårlig.

Forbind Zettle-modul:

Tryk “Forbind Zettle konto”.

Du vil blive ført til et login-vindue til Zettle. Log ind for at fortsætte.

Zettle vil spørge om godkendelse af tilladelser. Godkend tilladelser for at fortsætte.

Sæt indstillinger for Zettle-modul

Angiv, om produkter må oprettes og opdateres i Zettle.

Ved aktivering vises, hvilke felter der sættes på produkterne.

Anbefalede felter er forvalgte. Ved klik på feltet er det muligt at tilføje/fjerne felter, der skal anvendes på produkterne.

For at opret webhook til at hente lageropdateringer fra Zettle til din DanDomain Webshop, tryk på “Opret webhook”

Tryk “Næste”

Forbind DanDomain-modul:

Her skal der oprettes forbindelse til DanDomain.

Til dette skal du oprette en bruger i DanDomain med applikationsadgang til API. Dette gøres på følgende måde:

Aktiver API-adgang

Først skal du sikre, at API’et er aktiveret på din Hostedshop.

• Gå til Indstillinger -> API: SOAP

• Sæt flueben ud for API adgang og tryk Gem.

Opret API-bruger (API-nøgle)

• Gå til Indstillinger -> Medarbejdere

• Vælg Opret medarbejder

Opret Medarbejder:

Her skal du oprette selve API-brugeren som medarbejder. Det betyder ikke noget, hvilke oplysninger du bruger, men vi anbefaler følgende for overblikkets skyld.

• Fornavn: Zettle

• Efternavn: integration

• Email: udfyld dit integrationsnummer efterfulgt af [email protected] (eks.: [email protected]). Email-adressen behøver ikke være til en eksisterende mail.

• Adgangskode: Angiv en adgangskode

• Applikationsadgang: Sæt flueben i API

Tryk Gem. Efterfølgende vil du kunne se en bekræftelse på, at brugeren er oprettet.

Indsæt oplysningerne i dit IEX-vindue og tryk Check.

Brugernavnet er den email-adresse, du har oprettet til API-brugeren (eks.: [email protected]).

Sæt indstillinger for DanDomain-modul

Angiv site (typisk Standard) og standard-valuta (typisk DKK).

Angiv, hvilke stadier ordrer skal overføres på. Anbefalede indstillinger er sat som standard.

Inkludér produkt-customfelter bør ikke krydses af.

Indstil, hvilket stadie kreditnotaer skal overføres. Anbefalede indstillinger er sat som standard.

Indstil, hvordan produkter skal hentes fra webshoppen.

Dine systemer er nu forbundne og indstillingerne er sat.

Aktivér integrationen

Når du er klar til at igangsætte integrationen, kan du aktivere ved at gå til fanen “Indstillinger” og trykke “Aktiver”.

Fandt du dit svar?