Denne guide er gældende for alle Hostedshops: DanDomain Webshop, Smartweb, Wannafind og ScanNet.
Denne guide er en standard opsætning mellem Hostedshops og Dinero.
I guiden vil der blive gennemgået følgende punkter:
Forbind til Hostedshop
For at oprette forbindelse til en Hostedshop, skal du oprette en API-bruger i shoppen på følgende måde:
1.1 Login i Hostedshoppen
1.2 Klik på Indstillinger > API: SOAP
1.3 Sæt flueben i "API adgang" og klik Gem
1.4 Klik på Indstillinger > Medarbejder
1.5 Klik på Opret medarbejder
1.6 Udfyld nedenstående i felterne:
Fornavn: IEX
Efternavn: API
Brugernavn (E-mail): Udfyld dit integrationsnummer efterfulgt af [email protected] (eks.: [email protected]). Email-adressen behøver ikke være til en eksisterende mail.
Adgangskode: Brug samme adgangskode som til din webshoppen.
1.7 Sæt flueben i "API" under Applikationsadgang
1.8 Klik på Gem
1.9 Gå til IEX dashboard og klik på Forbind på Hostedshop
1.10 Indsæt e-mail og adgangskode for den nyoprettet API-bruger, og Klik på Fortsæt
1.11 Klik på Rediger indstillinger under Hostedshoppen
Indstillinger i Hostedshop
2.1 Vælg site
2.2 Vælg standard sprog
2.3 Vælg standard valuta
2.4 Klik på Gem og Aktivér
Forbind Dinero
3.1 For at forbinde til Dinero, skal du først ved at logge ind i Dinero i en ny fane i din browser.
3.2 Gå tilbage til fanen med IEX dashboard. Her skal du klike på Forbind på Dinero
3.3 Klik på Fortsæt i pop-up vinduet
3.4 Klik på Godkend
3.5 Vælg din virksomhed og klik på BRUG VALGTE FIRMA
Du vil nu få vist indstillinger for Dinero på integrationen
Indstillinger i Dinero
4.1 Udfyld Angiv standard fakturaskabelon
4.2 Udfyld "Ordrenummer: [order_number]" i Overskrift på faktura
4.3 Klik på Gem og Aktivér
Aktiver integration
5.1 Klik på Indstillinger i IEX dashboard
5.2 Klik på Aktiver under Status
Test integration
For sikre, at integrationen virker, som den skal, så skal der overføres en ordre fra Hostedshops.
6.1 Gå ind i Hostedshops
6.2 Klik på Ordrer
6.3 Gå ind på en ordre, og ændre status til Afhentet eller Afsendt
Der kan godt gå 5 min., før ordren er overført, så bliv ikke bekymret, hvis du ikke kan se ordren med det samme i Dinero.
6.4 Gå ind på IEX Dashboard
6.5 Klik på Log
Her ville du kunne se, hvis ordren er overført, eller hvis den er fejlet.
Hvis den står som overført, ville du kunne se den inde i Dinero under Salg > Fakturaer, hvor den vil ligge som en fakturakladde.
Hvis den er fejlet, skal du kontakte IEX Support ([email protected])