Spring videre til hovedindholdet

Shopify - Billy opsætning

Shopify - Billy opsætning

Opdateret for over 4 måneder siden

Denne guide er en standard opsætning mellem Shopify og Billy.
I guiden vil der blive gennemgået følgende punkter:


Forbind Shopify

For at forbinde til Shopify, skal du først ved at logge ind i Shopify i en ny fane i din browser.

1.1 Login i Shopify

1.2 Søg på "IEX" øverst i Shopify søgefelt

1.3 Klik på IEX app, som kommer frem i søgningen

1.4 Her skal du vælge om du allerede har en integration eller skal have en ny integration

1.5.1 Ved eksisterende integration

  • Søg din integration frem ved navn eller integrations nr.

  • Klik på Vælg ud fra din integration

  • Du vil komme ind på integrationen, hvor Shopify nu vil være tilføjet.

1.5.2 Ved ny integration

  • Søg på "Billy" søgefeltet

  • Klik på Billy logoet og klik på Næste

  • Vælg månedlige forbrug

  • Indtast fakturerings oplysninger

  • Klik på Start prøveperiode nu

  • Bekræft den månedlige betaling i Shopify ved at klikke på Godkend

  • Du vil komme ind på den nye integrationen, hvor Shopify nu vil være tilføjet.

1.6 Klik på Rediger indstillinger under Shopify


Indstillinger i Shopify

2.1 Klik på Gem og Aktivér


Forbind Billy

Først skal du forbinde Billy-modulet til din Billy-konto.

Til dette skal du bruge en API-nøgle, som skal oprettes i din Billy-konto.

3.1 Login på Billy

3.2 Klik på Indstillinger > Adgangsnøgler > Opret adgangsnøgle

3.3 Giv nøglen et navn, f.eks. IEX og dit integrations nummer” og klik på Opret

3.4 Klik på Kopier til udklipsholder

3.5 Klik på Opret

3.6 Gå til IEX dashboard og klik på Forbind på Billy

3.7 Indsæt API nøglen og Klik på FORTSÆT

3.8 Klik på Rediger indstillinger under Billy


Indstillinger i Billy

4.1 Vælg "Normalt salg af varer" under Angiv gruppe til momspligtige produkter

4.2 Vælg "Momsfrit" under Angiv gruppe til Ikke momspligtig produkter

4.3 Indsæt varenummer fra Billy i felterne:

  • Momspligtig fragt

  • Ikke momspligtig fragt

  • Rabat

  • Betalingsgebyr

4.4 Sæt flueben i "Auto opret manglende produkter" udefra Auto opret manglende produkter

4.5 Vælg "Netto" under Standard betalingsbetingelse

4.6 Vælg "8" under Angiv Betalingsdage

4.7 Sæt flueben i "Aktivér ordreopdatering" udefra Tillad opdatering af ordre i Billy
4.8 Klik på Gem og Aktivér


Aktiver integration

5.1 Klik på Indstillinger i IEX dashboard

5.2 Klik på Aktiver under Status


Test integration

For sikre, at integrationen virker, som den skal, så skal der overføres en ordre fra Shopify.

6.1 Gå ind i Shopify

6.2 Klik på Ordrer

6.3 Åben ordren i Shopify med status Betalt

6.4 Klik på blyant-ikonet under Bemærkninger og sætter et notat (et mellemrum er nok)
6.5 Klik på Gem

Der kan godt gå 5 min., før ordren er overført, så bliv ikke bekymret, hvis du ikke kan se ordren med det samme i Billy.

6.5 Gå ind på IEX Dashboard

6.6 Klik på Log

Her ville du kunne se, hvis ordren er overført, eller hvis den er fejlet.

Hvis den står som overført, ville du kunne se den inde i Billy under Salg > Fakturaer, hvor den vil ligge som en fakturakladde.

Hvis den er fejlet, skal du kontakte IEX Support ([email protected])

Besvarede dette dit spørgsmål?