Denne guide er en standard opsætning mellem Shopify og Dinero
I guiden vil der blive gennemgået følgende punkter:
Forbind Shopify
For at forbinde til Shopify, skal du først ved at logge ind i Shopify i en ny fane i din browser.
1.1 Login i Shopify
1.2 Søg på "IEX" øverst i Shopify søgefelt
1.3 Klik på IEX app, som kommer frem i søgningen
1.4 Her skal du vælge om du allerede har en integration eller skal have en ny integration
1.5.1 Ved eksisterende integration
Søg din integration frem ved navn eller integrations nr.
Klik på Vælg ud fra din integration
Du vil komme ind på integrationen, hvor Shopify nu vil være tilføjet.
1.5.2 Ved ny integration
Søg på "Dinero" søgefeltet
Klik på Dinero logoet og klik på Næste
Vælg månedlige forbrug
Indtast fakturerings oplysninger
Klik på Start prøveperiode nu
Bekræft den månedlige betaling i Shopify ved at klikke på Godkend
Du vil komme ind på den nye integrationen, hvor Shopify nu vil være tilføjet.
1.6 Klik på Rediger indstillinger under Shopify
Indstillinger i Shopify
2.1 Klik på Gem og Aktivér
Forbind Dinero
3.1 For at forbinde til Dinero, skal du først ved at logge ind i Dinero i en ny fane i din browser.
3.2 Gå tilbage til fanen med IEX dashboard. Her skal du klike på Forbind på Dinero
3.3 Klik på Fortsæt i pop-up vinduet
3.4 Klik på Godkend
3.5 Vælg din virksomhed og klik på BRUG VALGTE FIRMA
Du vil nu få vist indstillinger for Dinero på integrationen
Indstillinger i Dinero
4.1 Udfyld Angiv standard fakturaskabelon
4.2 Udfyld "Ordrenummer: [order_number]" i Overskrift på faktura
4.3 Klik på Gem og Aktivér
Aktiver integration
5.1 Klik på Indstillinger i IEX dashboard
5.2 Klik på Aktiver under Status
Test integration
For sikre, at integrationen virker, som den skal, så skal der overføres en ordre fra Shopify.
6.1 Gå ind i Shopify
6.2 Klik på Ordrer
6.3 Åben ordren i Shopify med status Betalt
6.4 Klik på blyant-ikonet under Bemærkninger og sætter et notat (et mellemrum er nok)
6.5 Klik på Gem
Der kan godt gå 5 min., før ordren er overført, så bliv ikke bekymret, hvis du ikke kan se ordren med det samme i Dinero
6.5 Gå ind på IEX Dashboard
6.6 Klik på Log
Her ville du kunne se, hvis ordren er overført, eller hvis den er fejlet.
Hvis den står som overført, ville du kunne se den inde i Dinero under Salg > Fakturaer, hvor den vil ligge som en fakturakladde.
Hvis den er fejlet, skal du kontakte IEX Support ([email protected])