Spring videre til hovedindholdet

Shopify - Dinero opsætning

Shopify - Dinero opsætning

Opdateret for over 4 måneder siden

Denne guide er en standard opsætning mellem Shopify og Dinero
I guiden vil der blive gennemgået følgende punkter:


Forbind Shopify

For at forbinde til Shopify, skal du først ved at logge ind i Shopify i en ny fane i din browser.

1.1 Login i Shopify

1.2 Søg på "IEX" øverst i Shopify søgefelt

1.3 Klik på IEX app, som kommer frem i søgningen

1.4 Her skal du vælge om du allerede har en integration eller skal have en ny integration

1.5.1 Ved eksisterende integration

  • Søg din integration frem ved navn eller integrations nr.

  • Klik på Vælg ud fra din integration

  • Du vil komme ind på integrationen, hvor Shopify nu vil være tilføjet.

1.5.2 Ved ny integration

  • Søg på "Dinero" søgefeltet

  • Klik på Dinero logoet og klik på Næste

  • Vælg månedlige forbrug

  • Indtast fakturerings oplysninger

  • Klik på Start prøveperiode nu

  • Bekræft den månedlige betaling i Shopify ved at klikke på Godkend

  • Du vil komme ind på den nye integrationen, hvor Shopify nu vil være tilføjet.

1.6 Klik på Rediger indstillinger under Shopify


Indstillinger i Shopify

2.1 Klik på Gem og Aktivér


Forbind Dinero

3.1 For at forbinde til Dinero, skal du først ved at logge ind i Dinero i en ny fane i din browser.

3.2 Gå tilbage til fanen med IEX dashboard. Her skal du klike på Forbind på Dinero

3.3 Klik på Fortsæt i pop-up vinduet

3.4 Klik på Godkend

3.5 Vælg din virksomhed og klik på BRUG VALGTE FIRMA

Du vil nu få vist indstillinger for Dinero på integrationen


Indstillinger i Dinero

4.1 Udfyld Angiv standard fakturaskabelon

4.2 Udfyld "Ordrenummer: [order_number]" i Overskrift på faktura

4.3 Klik på Gem og Aktivér


Aktiver integration

5.1 Klik på Indstillinger i IEX dashboard

5.2 Klik på Aktiver under Status


Test integration

For sikre, at integrationen virker, som den skal, så skal der overføres en ordre fra Shopify.

6.1 Gå ind i Shopify

6.2 Klik på Ordrer

6.3 Åben ordren i Shopify med status Betalt

6.4 Klik på blyant-ikonet under Bemærkninger og sætter et notat (et mellemrum er nok)
6.5 Klik på Gem

Der kan godt gå 5 min., før ordren er overført, så bliv ikke bekymret, hvis du ikke kan se ordren med det samme i Dinero

6.5 Gå ind på IEX Dashboard

6.6 Klik på Log

Her ville du kunne se, hvis ordren er overført, eller hvis den er fejlet.

Hvis den står som overført, ville du kunne se den inde i Dinero under Salg > Fakturaer, hvor den vil ligge som en fakturakladde.

Hvis den er fejlet, skal du kontakte IEX Support ([email protected])

Besvarede dette dit spørgsmål?