Spring videre til hovedindholdet

Hostedshop - e-conomic opsætning

Hostedshop - e-conomic opsætning

Opdateret for over 2 uger siden

Denne guide er gældende for alle Hostedshops: DanDomain Webshop, Smartweb, Wannafind og ScanNet.

Denne guide er en standard opsætning mellem Hostedshops og e-conomic.
I guiden vil der blive gennemgået følgende punkter:


Forbind til Hostedshop

For at oprette forbindelse til en Hostedshop, skal du oprette en API-bruger i shoppen på følgende måde:

1.1 Login i Hostedshoppen

1.2 Klik på Indstillinger > API: SOAP

1.3 Sæt flueben i "API adgang" og klik Gem

1.4 Klik på Indstillinger > Medarbejder

1.5 Klik på Opret medarbejder

1.6 Udfyld nedenstående i felterne:

Fornavn: IEX

Efternavn: API

Brugernavn (E-mail): Udfyld dit integrationsnummer efterfulgt af [email protected] (eks.: [email protected]). Email-adressen behøver ikke være til en eksisterende mail.

Adgangskode: Brug samme adgangskode som til din webshoppen.

1.7 Sæt flueben i "API" under Applikationsadgang

1.8 Klik på Gem

1.9 Gå til IEX dashboard og klik på Forbind på Hostedshop

1.10 Indsæt e-mail og adgangskode for den nyoprettet API-bruger, og Klik på Fortsæt

1.11 Klik på Rediger indstillinger under Hostedshoppen


Indstillinger i Hostedshop

2.1 Vælg site

2.2 Vælg standard sprog

2.3 Vælg standard valuta

2.4 Klik på Gem og Aktivér


Forbind e-conomic

3.1 For at forbinde til e-conomic, skal du først ved at logge ind i e-conomic i en ny fane i din browser.

3.2 Gå tilbage til fanen med IEX dashboard. Klik på Systemkonfiguration > Forbind ud fra e-conomic

3.3 Klik på Fortsæt i pop-up vinduet

3.4 Klik på Tilføj app

Du vil nu få vist indstillinger for e-conomic på integrationen


Indstillinger i e-conomic

4.1. Tillad oprettelse af kunder i e-conomic - Sæt flueben i Aktivér kundeoprettelse

4.2 Angiv felt til identificering af kunder - Vælg Email

4.3 Angiv standard kundegruppe - Vælg Diverse

4.4 Angiv standard betalingsbetingelser - Vælg Netto 8 dage

4.5 Angiv standard momszone - Vælg Domestic

4.6 Hvilke telefonfelter sættes ved oprettelse - Vælg Telephone/Fax og Mobile phone

4.7 Indsæt varenummer fra e-conomic i felterne:

  • Angiv momspligtigt fragt varenummer

  • Angiv momsfritaget fragt varenummer

  • Angiv betalingsgebyr varenummer

  • Angiv rabat varenummer

  • Angiv standard varenummer

  • Angiv refunderingsvarenummer

4.8 Auto opret produkter - Sæt flueben i Auto opret manglende produkter

4.9 Aktiver opdatering af ordre/fakturakladder (Anbefalet) - Sæt flueben i Aktiver opdatering af ordre/fakturakladder

4.10 Vælg standard fakturalayout - Vælg DK. std. m. bankoplys. 1.5

4.11 Vælg standard betalingsbetingelse - Vælg Til omgående betaling

4.12 Vælg dato som angives på fakturaen - Vælg Ordredato

4.13 Tillad oprettelse af produkter i e-conomic - Sæt flueben i Aktivér produktoprettelse

4.14 Angiv standard momspligtig varegruppe - Vælg Varer m/moms

4.15 Angiv standard momsfritaget varegruppe - Vælg Varer u/moms

4.16 Klik på Gem og Aktivér


Aktiver integration

5.1 Klik på Kontoindstillinger i IEX dashboard

5.2 Klik på Aktiver under Status


Test integration

For sikre, at integrationen virker, som den skal, så skal der overføres en ordre fra Hostedshops.

6.1 Gå ind i Hostedshops

6.2 Klik på Ordrer

6.3 Gå ind på en ordre, og ændre status til Afhentet eller Afsendt

Der kan godt gå 5 min., før ordren er overført, så bliv ikke bekymret, hvis du ikke kan se ordren med det samme i e-conomic.

6.4 Gå ind på IEX Dashboard

6.5 Klik på Log

Her ville du kunne se, hvis ordren er overført, eller hvis den er fejlet.

Hvis den står som overført, ville du kunne se den inde i e-conomic under Salg > Fakturering > Fakturaer, hvor den vil ligge som en fakturakladde.

Hvis den er fejlet, skal du kontakte IEX Support ([email protected])

Besvarede dette dit spørgsmål?