Spring videre til hovedindholdet

WooCommerce - e-conomic opsætning

WooCommerce - e-conomic opsætning

Opdateret for over 2 uger siden

Denne guide er en standard opsætning mellem WooCommerce og e-conomic.
I guiden vil der blive gennemgået følgende punkter:


Forbind WooCommerce

For at oprette forbindelse til WooCommerce, skal du oprette en API-nøgle i WooCommerce på følgende måde:

1.1 Login i WooCommerce

1.2 Klik på WooCommerce > Indstillinger > Avanceret > REST API > Tilføj nøgle

1.3 I beskrivelsen kan du skrive: IEX og dit integrationsnummer

1.4 Det er vigtigt, at API-nøglen får Læs/Skriv rettigheder

1.5 Klik på Generér API nøgle

1.6 Du kan nu kopiere din kundenøgle (Consumer key) og dit kundekodeord (Consumer secret).

1.7 Gå til IEX dashboard og klik på Forbind på WooCommerce

1.8 Indsæt dit shop-URL, kundenøgle og kundekodeord
Når du indsætter dit shop-URL, skal du huske at få hele domænet med alle tegn ind, f.eks. https://iex.dk/

1.9 Når alle felterne er udfyldt, skal du klikke på Fortsæt

1.10 Klik på Rediger indstillinger under WooCommerce


Indstillinger i WooCommerce

2.1 Udfyld "Varenummer (SKU)" i Angiv felt til identificering af produkter (Påkrævet)

2.2 Vælg "Gennemført" og "Tilbagebetalt" i Angiv, hvilke stadier ordrer skal overføres på (Påkrævet)

2.3 Klik på Gem og Aktivér


Forbind e-conomic

3.1 For at forbinde til e-conomic, skal du først ved at logge ind i e-conomic i en ny fane i din browser.

3.2 Gå tilbage til fanen med IEX dashboard. Klik på Systemkonfiguration > Forbind ud fra e-conomic

3.3 Klik på Fortsæt i pop-up vinduet

3.4 Klik på Tilføj app

Du vil nu få vist indstillinger for e-conomic på integrationen


Indstillinger i e-conomic

4.1. Tillad oprettelse af kunder i e-conomic - Sæt flueben i Aktivér kundeoprettelse

4.2 Angiv felt til identificering af kunder - Vælg Email

4.3 Angiv standard kundegruppe - Vælg Diverse

4.4 Angiv standard betalingsbetingelser - Vælg Netto 8 dage

4.5 Angiv standard momszone - Vælg Domestic

4.6 Hvilke telefonfelter sættes ved oprettelse - Vælg Telephone/Fax og Mobile phone

4.7 Indsæt varenummer fra e-conomic i felterne:

  • Angiv momspligtigt fragt varenummer

  • Angiv momsfritaget fragt varenummer

  • Angiv betalingsgebyr varenummer

  • Angiv rabat varenummer

  • Angiv standard varenummer

  • Angiv refunderingsvarenummer

4.8 Auto opret produkter - Sæt flueben i Auto opret manglende produkter

4.9 Aktiver opdatering af ordre/fakturakladder (Anbefalet) - Sæt flueben i Aktiver opdatering af ordre/fakturakladder

4.10 Vælg standard fakturalayout - Vælg DK. std. m. bankoplys. 1.5

4.11 Vælg standard betalingsbetingelse - Vælg Til omgående betaling

4.12 Vælg dato som angives på fakturaen - Vælg Ordredato

4.13 Tillad oprettelse af produkter i e-conomic - Sæt flueben i Aktivér produktoprettelse

4.14 Angiv standard momspligtig varegruppe - Vælg Varer m/moms

4.15 Angiv standard momsfritaget varegruppe - Vælg Varer u/moms

4.16 Klik på Gem og Aktivér


Aktiver integration

5.1 Klik på Konotindstillinger i IEX dashboard

5.2 Klik på Aktiver under Status


Test integration

For sikre, at integrationen virker, som den skal, så skal der overføres en ordre fra WooCommerce.

6.1 Gå ind i WooCommerce

6.2 Klik på WooCommerce > Ordrer

6.3 Åben ordren i WooCommerce med status Gennemført eller Tilbagebetalt

6.4 Klik på Opdatere

Der kan godt gå 5 min., før ordren er overført, så bliv ikke bekymret, hvis du ikke kan se ordren med det samme i e-conomic.

6.5 Gå ind på IEX Dashboard

6.6 Klik på Log

Her ville du kunne se, hvis ordren er overført, eller hvis den er fejlet.

Hvis den står som overført, ville du kunne se den inde i e-conomic under Salg > Fakturering > Fakturaer, hvor den vil ligge som en fakturakladde.

Hvis den er fejlet, skal du kontakte IEX Support ([email protected])

Besvarede dette dit spørgsmål?