Spring videre til hovedindholdet

WooCommerce - Dinero opsætning

WooCommerce - Dinero opsætning

Opdateret for over 4 måneder siden

Denne guide er en standard opsætning mellem WooCommerce og Dinero.
I guiden vil der blive gennemgået følgende punkter:


Forbind WooCommerce

For at oprette forbindelse til WooCommerce, skal du oprette en API-nøgle i WooCommerce på følgende måde:

1.1 Login i WooCommerce

1.2 Klik på WooCommerce > Indstillinger > Avanceret > REST API > Tilføj nøgle

1.3 I beskrivelsen kan du skrive: IEX og dit integrationsnummer

1.4 Det er vigtigt, at API-nøglen får Læs/Skriv rettigheder

1.5 Klik på Generér API nøgle

1.6 Du kan nu kopiere din kundenøgle (Consumer key) og dit kundekodeord (Consumer secret).

1.7 Gå til IEX dashboard og klik på Forbind på WooCommerce

1.8 Indsæt dit shop-URL, kundenøgle og kundekodeord
Når du indsætter dit shop-URL, skal du huske at få hele domænet med alle tegn ind, f.eks. https://iex.dk/

1.9 Når alle felterne er udfyldt, skal du klikke på Fortsæt

1.10 Klik på Rediger indstillinger under WooCommerce


Indstillinger i WooCommerce

2.1 Udfyld "Varenummer (SKU)" i Angiv felt til identificering af produkter (Påkrævet)

2.2 Vælg "Gennemført" og "Tilbagebetalt" i Angiv, hvilke stadier ordrer skal overføres på (Påkrævet)

2.3 Klik på Gem og Aktivér


Forbind Dinero

3.1 For at forbinde til Dinero, skal du først ved at logge ind i Dinero i en ny fane i din browser.

3.2 Gå tilbage til fanen med IEX dashboard. Her skal du klike på Forbind på Dinero

3.3 Klik på Fortsæt i pop-up vinduet

3.4 Klik på Godkend

3.5 Vælg din virksomhed og klik på BRUG VALGTE FIRMA

Du vil nu få vist indstillinger for Dinero på integrationen


Indstillinger i Dinero

4.1 Udfyld Angiv standard fakturaskabelon

4.2 Udfyld "Ordrenummer: [order_number]" i Overskrift på faktura

4.3 Klik på Gem og Aktivér


Aktiver integration

5.1 Klik på Indstillinger i IEX dashboard

5.2 Klik på Aktiver under Status


Test integration

For at sikre, at integrationen virker, som den skal, så skal der overføres en ordre fra WooCommerce.

6.1 Gå ind i WooCommerce

6.2 Klik på WooCommerce > Ordrer

6.3 Åben ordren i WooCommerce med status Gennemført eller Tilbagebetalt

6.4 Klik på Opdatere inde på ordren

Der kan godt gå 5 min., før ordren er overført, så bliv ikke bekymret, hvis du ikke kan se ordren med det samme i Dinero.

6.5 Gå ind på IEX Dashboard

6.6 Klik på Log

Her ville du kunne se, hvis ordren er overført, eller hvis den er fejlet.

Hvis den står som overført, ville du kunne se den inde i Dinero under Salg > Fakturaer, hvor den vil ligge som en fakturakladde.

Hvis den er fejlet, skal du kontakte IEX Support ([email protected])

Besvarede dette dit spørgsmål?