Vi har lavet en standardopsætning for e-conomic, så integration til e-conomic fungerer.
Alle andre indstillinger er op til jer, som den enkelte bruger, om I har behov for disse indstillinger.
Punkter, der skal udfyldes eller sætte flueben i, er opdelt i overskrifterne:
I kan gennemgå disse punkter alt efter behov.
Når I har gennemgået alle indstillinger, skal I klikke på “Gem og Aktivér” øverst til højre.
Så vil dine indstillinger blive gemt og e-conomic vil blive aktiveret på integrationen.
Kunder til e-conomic
1. Tillad oprettelse af kunder i e-conomic - Sæt flueben i Aktivér kundeoprettelse
2. Angiv felt til identificering af kunder - Vælg Email
3. Angiv standard kundegruppe - Vælg Diverse
4. Angiv standard betalingsbetingelser - Vælg Netto 8 dage
5. Angiv standard momszone - Vælg Domestic
6. Hvilke telefonfelter sættes ved oprettelse - Vælg Telephone/Fax og Mobile phone
Ordre til e-conomic
1. Overfør ordre til - Vælg Faktura
2. Grundvaluta - Vælg DKK - Danske kroner
3. Angiv momspligtigt fragt varenummer - Klik på plus ikonet
3.1 Skriv Fragt med moms i Navn
3.2 Skriv fragtmm i Varenummer
3.3 Vælg Varer m/moms i Varegruppe
3.4 Klik på Opret
4. Angiv momsfritaget fragt varenummer - Klik på plus ikonet
4.1 Skriv Fragt uden moms i Navn
4.2 Skriv fragtum i Varenummer
4.3 Vælg Varer u/moms i Varegruppe
4.4. Klik på Opret
5. Angiv betalingsgebyr varenummer - Klik på plus ikonet
5.1 Skriv Gebyr i Navn
5.2 Skriv gebyr i Varenummer
5.3 Vælg Varer m/moms i Varegruppe
5.4 Klik på Opret
6. Angiv rabat varenummer - Klik på plus ikonet
6.1 Skriv Rabat i Navn
6.2 Skriv rabat i Varenummer
6.3 Vælg Varer m/moms i Varegruppe
6.4 Klik på Opret
7. Håndtering af differencer - Vælg Tilføj korrektions linje ved difference under afrundingsgrænse
8. Angiv linjeteksten til øreafrundingen - Skriv Difference i linjetekst
9. Angiv øreafrundingsvarenummer - Klik på plus ikonet
9.1 Skriv Øre difference i Navn
9.2 Skriv diff i Varenummer
9.3 Vælg Varer u/moms i Varegruppe
9.4 Klik på Opret
10. Angiv afrundingsgrænse - Skriv 0.1 i Afrundingsgrænse
11. Angiv standard varenummer - Klik på plus ikonet
11.1 Skriv Standard i Navn
11.2 Skriv standard i Varenummer
11.3 Vælg Varer m/moms i Varegruppe
11.4 Klik på Opret
12. Auto opret produkter - Sæt flueben i Auto opret manglende produkter
13. Aktiver opdatering af ordre/fakturakladder (Anbefalet) - Sæt flueben i Aktiver opdatering af ordre/fakturakladder
Fakturaindstillinger
1. Vælg standard fakturalayout - Vælg DK. std. m. bankoplys. 1.5
2. Vælg standard betalingsbetingelse - Vælg Til omgående betaling
3. Vælg dato som angives på fakturaen - Vælg Ordredato
Kreditnotaindstillinger
1. Angiv refunderingsvarenummer - Klik på plus ikonet
1.1 Skriv Refundering i Navn
1.2 Skriv refund i Varenummer
1.3 Vælg Varer m/moms i Varegruppe
1.4 Klik på Opret
Produkter til e-conomic
1. Tillad oprettelse af produkter i e-conomic - Sæt flueben i Aktivér produktoprettelse
2. Angiv standard momspligtig varegruppe - Vælg Varer m/moms
3. Angiv standard momsfritaget varegruppe - Vælg Varer u/moms
4. Angiv hvilke felter, produkter må oprettes med. - Vælg Salgspris
Nu skal du klikke på Gem og Aktivér øverst til højre.
Så vil dine indstillinger blive gemt og e-conomic vil blive aktiveret på integrationen.