Hvordan tælles en ordre?

Få en forståelse af, hvordan IEX tæller ordrer i dit abonnementsforbrug.

Opdateret over en uge siden

Dit abonnement hos IEX inkluderer en mængde af ordreoverførsler. - styret af dit abonnementstrin - som du frit kan bruge. Hver måned nulstilles forbruget på din integration.

Men hvornår tælles en ordre egentlig fra dit forbrug?

Tæller på "Oprettet"

En ordre regnes for at være brugt og tæller i forbruget, når den oprettes i modtagersystemet. Opdateringen af en eksisterende ordre tæller ikke fra overforbruget.

Hvis en ordre slettes fra modtagersystemet og overføres igen, oprettes den på ny, og tæller derfor igen i forbruget.

Ordren genkendes på en unik reference fra afsendersystemet - typisk ordrenummer eller ordre-ID. Ændres denne, vil ordren potentielt kunne oprettes på ny og tælle i forbruget igen.

Tæller én gang for hvert system, ordren oprettes i

Hvis den samme ordre skal oprettes i flere systemer, tælles der én ordreoprettelse for hvert system.

Eksempel: Hvis en webshop-ordre først skal oprettes i lageret, og derefter skal oprettes som faktura i regnskabet, vil den samme ordre tælle for to i forbruget.

Tæller også ved evt. fejl eller differencer

Ordren tælles som oprettet, når modtagersystemet teknisk bekræfter oprettelsen. Hvis der opstår en fejl eller en difference på den oprettede ordre, hvor den adskiller sig fra originalen fra afsendersystemet, tæller den stadig som oprettet.

Dette kan f.eks. være, hvis momsberegningen mangler fra en webshop, hvorfor momsen regnes forkert i regnskabet.


💡 Hvad sker der ved overforbrug?

Hvis dit ordreforbrug overstiger det antal, der er inkluderet i dit abonnement, vil du i slutningen af måned modtage en opgørelse over forbruget. Her vil du få tilbud om at tilkøbe ekstra ordrer eller opgradere dit abonnement. Hvis du ikke foretager dig noget, vil overforbruget automatisk blive opkrævet ud fra taksten på ekstra ordrer.


Besvarede dette dit spørgsmål?